انتشار کتاب زندگینامه استیو جابز و نکات جذاب

روز گذشته سرانجام  کتاب زندگینامه استیو جابز منتشر شد. می دانید که استیو جابز در طول زندگی اش علاقه ای به عمومی کردن زندگی شخصی اش نداشته و به همین خاطر این کتاب پر از اطلاعاتی است که تا به حال در مورد او، شخصیت و زندگی اش در دسترس نبوده است. با خواندن این کتاب می توانید با ابعاد مثبت و منفی متفاوت و جالبی از استیو جابز آشنا شوید. 

در عین حال در این مطلب می توانید برخی از حرف های عجیب و نظرات متفاوت استیو جابز را که در کتابش بیان کرده را بخوانید و با خودتان بگویید "واقعا که!" هرچند اینها فقط بخش کوچکی از یک کتاب ۱۰۰۰ صفحه ای است.

جنگ استیو جابز با اندروید: استیو جابز از اینکه اندروید برخی امکانات سیستم عامل آی او اس را کپی کرده است بسیار ناراحت بوده است. در کتاب او می گوید: من تا آخرین نفس و تا آخرین پنی از تمام ۴۰ میلیارد پول اپل را صرف می کنم تا صحت و اشتباه بودن این موضوع را مشخص کنم. من قصد دارم تا اندروید را نابود کنم به خاطر اینکه یک محصول دزدی است. من می خواهم به یک جنگ اتمی با آن بروم.

استیو جابز به اریک اشمیت مدیرعامل (سابق) گوگل گفته بود من پول شما را نمی خواهم. اگر ۵ میلیارد دلار به من پیشنهاد بدهید آن را نمی خواهم. من پول زیادی دارم. من فقط می خواهم که شما استفاده از ایده های ما را روی اندروید متوقف کنید.


تاخیر در جراحی: استیو جابز در ابتدا با عمل جراحی برای درمان سرطان اش موافقت نکرده است. و بعد از ۹ ماه حاضر به این کار شده است. زمانی که احتمالا دیگر برای این کار دیر شده بوده و ممکن است این یکی از دلایلی اصلی درگذشت او بوده باشد. همسر استیو جابز در کتاب می گوید او این آمادگی را نداشته که بدنش را باز بکنند. این کار سختی است که کسی را مجبور بکنید چنین کاری را انجام بدهد.


بیل گیتس: استیو جابز در مورد بیل گیتس گفته او فردی فاقد تخیل است و هیچ وقت چیزی را ابداع نکرده. من فکر می کنم به همین خاطر است که او هم اکنون در کارهای بشردوستانه نسبت به تکنولوژی راحت تر است. او فقط بدون خجالت از ایده های دیگران استفاده کرده است.


باراک اوباما: در ملاقات استیو جابز با اوباما در سال ۲۰۱۰ به او گفته است که شما فقط برای یک دوره ریئس جمهور می شوی!


تضمین موفقیت آینده اپل: با اطلاع از مرگ، استیو جابز قصد داشته که اپل را به گونه ای بسازد که بعد از رفتن اش هم قدرتمند باقی بماند. در کتاب می بینید که شرکت اچ پی و بنیانگذاران آن یکی از الگوهای استیو جابز بوده اند. استیو جابز می گوید: هاولت و پکارد یک شرکت عالی ساختند و آنها فکر کردند که آن را در دستان خوبی باقی گذاشتند. اما حالا این شرکت تجزیه و نابود شده است. من امیدوارم که میراث قدرتمند تری باقی بگذارم که چنین چیزی هیچ وقت در اپل رخ ندهد.


اعتقاد نداشتن به امادگی اپل برای اپلیکیشن های موبایل: وقتی که آرت لوینسون به استیو جابز اصرار میکرده که اپلیکیشن های موبایل یک گام بزرگ بعدی محسوب می شود استیو جابز موضوع را جدی نمی گرفته و احساس می کرده اپل هنوز آمادگی این کار را ندارد. اما سرانجام راضی شده تا این کار را انجام بدهند.


در انتظار مرگ زودرس: استیو جابز همیشه اعتقاد داشته که عمر کوتاهی خواهد داشت و در جوانی خواهد مرد. بنابراین زمان کوتاهی برای رسیدن به اهدافش دارد. او می گوید هیچ یک از ما نمی دانیم که چقدر اینجا هستیم. اما من همیشه این احساس را داشتم که باید تا وقتی جوان هستم کارهای زیادی انجام بدهم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد