بیوگرافی مارک زوکربرگ (موسس facebook )

از مارک زوکربرگ که یک تحصیلکرده هاروارد است به عنوان بیل گیتس بعدی یاد می کنند. اما شاید بنیانگذار مایکروسافت هم در برابر این جوان تسلیم شود.

[تصویر: Mark_Zuckerberg.jpg]
مارک زوکربرگ متولد نیویورک در تاریخ ۱۴ مه ۱۹۸۴ می باشد. زوکربرگ مؤسس و مدیر اجرایی شبکه اجتماعی فیس‌بوک است. او به عنوان یک دانشجوی دانشگاه هاروارد با کمک دانشجویان کامپیوتر به خصوص «اندرو مک‌کالم» ، «داستین موسکویتز» و «کریس هاگز» اقدام به تأسیس فیس بوک کرد.

زوکربرگ و گیتس شباهت های بسیاری با هم دارند. هر دو در سن 19سالگی شرکت های خود را راه اندازی کرده اند و هر دو پیش زمینه یی درخشان دارند. زوکربرگ فرزند پدری دندانپزشک و مادری روانپزشک است. او در نیویورک بزرگ شد و از سن 10سالگی برنامه نویسی کامپیوتری را شروع کرد. جیم بریر مدیر فیس بوک می گوید اولین باری که با زوکربرگ ملاقات کرده از سن پایین شریکش بسیار تعجب کرده و برای همکاری با او تردید کرده است.

در سال ۲۰۰۸، مجله فوربس او را جوانترین میلیاردر که ثروتش را شخصاً کسب کرده معرفی کرد و ثروت او را ۱٬۵ میلیارد دلار تخمین زد. اما هم اکنون وب سایت فوربس، دارایی های وی را ۶،۹ میلیار دلار اعلام کرده است. و در بین میلیادرهای دنیای IT رتبه 9 را قبل از استیو جابز (مدیر عامل اپل) دارد.

مارک زوکربرگ تمام دارایی‌هایش را از منبع شبکه اجتماعی پرطرفدارش (فیس بوک) به‌دست آورده است. کارشناسان اعلام کرده‌اند که ارزش شبکه اجتماعی او نسبت به سال گذشته میلادی تا 

ادامه مطلب ...