dead space 2

ترس ! . این هسته ی اصلی Dead Space 2 هستش.وقتی که در شهر قدیمی Sprawl گشت و گذار می کنید و هیولا ها به سمت شما هجوم می یارن, این حس ترس هستش که در شما به وجود میاد.
سال 2008 وقتی dead space عرضه شد, مورد توجه خیلی از سایت ها قرار گرفت و طرفداران سبک ترسناک رو به خودشون مغرور کرد, چون که بعد از مدت ها یک بازی ترسناک خوب و واقعی! ساخته شده بود. در حالی که بازی هایی مثل RE در مقایسه با Dead Space بیشتر اکشن بودند تا ترسناک. و موفقیت Dead Space 1 باعث شد که این بازی ادامه ای داشته باشه.
بعضی ها ممکنه بگن که dead space 2 اصلا ترسناک نیست.بله..درسته که خیلی ترسناک نیست. ولی خب اگه از این بازی انتظار ترسیدن داشته باشید, شما رو خواهد ترسوند. مگر نه چیزی برای ترسیدن وجود نداره...

بازی سه سال بعد از dead space قبلی ,در titan یکی از قمر های زحل اتفاق میفته,در ابتدای بازی isaac(تو این بازی حرف می زنه!) در جایی که به نظر میرسه مرکز توانبخشی باشه به هوش میاد..چون اتفاقاتی که در بازی قبل براش افتاد باعث شده که ذهنش کمی مشکل پیدا کنه و به نوعی فراموشی مبتلا بشه..با حمله ی necromrph ها به این مرکز توانبخشی..isaac در همین ابتدای بازی مجبوره برای نجات جونش تلاش کنه, در حالی که نمی تونه از خودش دفاع کنه و هیچ سلاحی در اختیار نداره...و تلاش برای زنده موندن شروع میشه..


خوشبختانه تا آخر بازی مثل اول این بازی, بدون سلاح نخواهید موند.در طول بازی سلاح های مختلفی در اختیارتون قرار می گیره, که بعضی از این سلاح ها در نسخه ی قبل وجود داشتند,مثل اره مخصوص و یا plasma cutter(البته فقط در صورتی که سیو بازی اول رو داشته باشید,این سلاح به شما اهدا میشه) در حالی که تعدادی سلاح کاملا جدید هم تو بازی وجود داره, مثل javelin. سلاح ها تنوع نسبتا زیادی دارن که این باعث می شه که در هر لحظه از بازی تصمیم بگیرید که الان باید از کدوم سلاح استفاده کنید که مناسب تر باشه..خب به هر حال مهمات محدود هستن و نباید هدر داده بشن.علاوه بر سلاح های جدید, مثل نسخه ی قبل isaac دو قدرت مخصوص داره: stasis و telekinesis

قدرت stasis سرعت هجوم و حرکت دشمنان شما رو کم می کنه. و با قدرت telekinesis می شه تقریبا هر چیزی رو برداشت(حتی پاهای قطع شده ی دشمنان رو هم میشه برداشت!) و می شه این اشیای برداشته شده رو به عنوان سلاح به طرف دشمنان پرتاب کرد.
هر دو قدرت در مواقع ای به درد می خورن.هر چند که کار با نیروی telekinesis تقریبا یک کمی سخته, مخصوصا وقتی در حال مبارزه باشی و بخوای چیزی رو برداری.
در طول بازی شما قادر به ارتقا بخشیدن سلاح ها,نیرو ها و لباس خود هستید که برای ارتقا بخشیدن به این ها, باید "Nodes" های مخفی رو پیدا کنید.

گیم پلی بازی نسبت به نسخه ی قبل پیشرفت داشته, ولی کلا تغییر چندانی نکرده.یکی از تغییراتی که در این نسخه در مقایسه با نسخه ی قبلی وجود داره, این هستش که بازی way point داره که این به بازیباز راهنمایی می کنه که کجا بره.ولی خب.. بهتره همیشه همه ی اتاق ها رو چک کنید.شاید چیزی پیدا کردید که بعدا به دردتون خورد.
هیولا ها(یا همون necromorph ها) در این بازی خیلی غیر منتظره تر از قبل پیداشون میشه.در شماره قبل اگه شما یک کار خاصی رو انجام می دادین, مثلا یک health pack رو بر می داشتین.ممکن بود که یک هیولا سریعا پیداش بشه و شما هم همین رو انتظار داشتین, و خودتون رو برای مبارزه با اون هیولا آماده می کردین.ولی الان در این بازی همه چیز غیر قابل پیش بینی تر شده و معلوم نیست دقیقا چه وقتی سر و کله ی یه necromorph بدقیافه! پیدا بشه و این می تونه شما رو بترسونه!
necromorph های جالب جدیدی به بازی اضافه نشدن ..به غیر از بچه های عجیبی که می ترکن!به هر حال هیولا ها یی که از نسخه ی قبل در این بازی وجود دارند,حالا دیگه سریع تر و قوی تر شدن.این necromorph ها یک کار عجیب و منحصر به فردی هم می کنن, به شما از طریق دهنشون اسید می پاشن! و اینجوری کار خودشون رو برای تکه تکه کردن شما آسون می کنن.اگه کشتن necromorph ها براتون سخته, پیشنهاد می کنم که اول پاهاشون رو از بین ببرید!
معما هایی هم در طول بازی وجود دارند که هر کدوم از اون ها, راه حل های مختلفی برای حل شدن دارند.خیلی هم نگران نباشید, این معماها خیلی هم سخت نیستند.



isaac در این بازی یک جت پک در اختیار داره که به بازیباز اجازه میده که خیلی آزاد در هوا حرکت کنه, که نسبت به dead space قبلی خیلی خوب به نظر نمی رسه.چون پریدن در مکان های بی جاذبه که در نسخه ی قبلی وجود داشت, منحصر به فرد بود و این جت پک جایگزین این ویژگی شده.به هر حال ایده ی جت پک, چیز جدیدی نیست و بار ها در بازی های دیگه اجرا شده.حس ترس رو هم کاهش داده, چون شما با این جت پک آزادی بیشتری در حرکت دارین و این باعث میشه کمتر از قبل اشتباه کنین و در نتیجه کمتر بترسین.بعضی وقت ها هم این جت پک isaac باعث میشه, که isaac در هوا بچرخه و صحنه وارونه بشه,و در این شرایط یه دکمه وجود داره که با انتخاب اون, isaac به طرف زمین کشیده میشه و از وضعیت وارونه بودن خارج میشه, ولی خب..این قابلیت محدوده..

در بازی محیط ها طوری طراحی شده اند که حس ترس رو به خوبی به شما القا می کنند.طراحی هنری بازی واقعا عالی کار شده.به هر حال با توجه به تم خاص و فضای تاریک بازی, تنوع محیط ها کم به نظر می رسه..نه منظورم این نیست که محیط ها کم هستند, اتفاقا مکان های زیادی هم هست, ولی به خاطر حس ترس و تاریکی بازی ..تنوع این محیط ها به چشم نمی یاد.


صدا گذاری نقطه ی قوت این بازی هست و این صدا هست که ترسناک ترین عنصر این بازیه.خیلی موزیک در بازی وجود نداره که بخوایم در موردش صحبت کنیم, ولی می تونیم در مورد جلوه های صوتی حرف بزنیم.جلوه های صوتی خیلی خوب حس وضعیت بدی که isaac در اون قرار گرفته رو به ما یادآور می کنه.هیچ چیز بدتر از این نیست که صدای هیولایی رو بشنوی, اما خودش رو نبینی و هر لحظه با خودت فکر می کنی "یعنی کجا می تونه باشه؟!"

Dead Space 2 بازی ترسناکی هست که به نسخه ی قبلش وفادار بوده و بدون اینکه در اصل بازی تغییری ایجاد کنه و یا این که چیز خیلی جدیدی به بازی اضافه کنه.در کارش موفق بوده و تا الان review ها و نمره های خوبی از سایت های گیم گرفته.این بازی می تونه حدود 11-13 ساعتی شما رو سرگرم کنه.اگه طرفدار سبک ترسناک هستید پیشنهاد می کنم که این بازی رو از دست ندید.

تصاویر بازی:

Dead Space 2 (Limited Edition) FeatureDead Space 2 (Limited Edition) ScreenshotDead Space 2 (Limited Edition) PictureDead Space 2 (Limited Edition) PictureDead Space 2 (Limited Edition) Picture





نمره: 9 از 10
ناشر: Electronic Arts
سیستم: PC , XBOX 360 , PS3
سازنده: Visceral Games
سبک: ترسناک-اکشن-سوم شخص
تاریخ عرضه: January,25,2011

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد