iris، اپلیکیشن اندروید در پاسخ به siri

iris، اپلیکیشن اندروید در پاسخ به siri

اگر اسم اپلیکیشن به نظرتان آشنا می‌آید باید بگوییم که اشتباه نمیکنید! این اسم همان siri است ولی باید آن را از سر دیگرش بخوانید.

پس از معرفی اپلیکیشن siri توسط اپل که به عنوان یک دستیار شخصی در تلفن شما فرمان های صوتی‌ را اطاعت می کند و در بسیاری از کارها با اطلاعات خوب و قدرت جستجویش به کمک تان می آید، آندروید دوستان هم بیکار ننشسته و برنامه ای مشابه را برای سیستم عامل محبوب خود تولید کرده اند. اپل در سال ۲۰۱۰ با خرید شرکت siri کار بر روی این پروژه را شروع کرد. اما فکر می کنید مدت زمان تولید آیریس چقدر بوده است؟

جالب است بدانید که نسخه اولیه iRis تنها طی هشت ساعت نوشته و عرضه شده است. سازندگان این برنامه، آیریس را مخفف عبارت Intelligent Rival Imitator of Siri یا «رقیب هوشمند کپی شده از سیری» دانسته اند. iris با قدرت گرفتن از سیستم Voice Action، که به صورت پیش فرض در بسیاری از گوشی های آندرویدی قرار دارد، کار کرده و فضایی مشابه قابلیت های siri را در اختیار شما قرار می دهد.


ss-480-2-0.jpeg

البته این اپلیکیشن هنوز در مرحله آلفا به سر می برد، اما طی ده روزی که از عمرش می گذرد، بهبود قابل ملاحظه ای پیدا کرده و عملکرد قابل قبولی دارد. به گونه ای که در هر زمینه ای می توانید از وی سوال کرده و به صحبت با دستیار خوش برخورد و همیشه همراه تان بپردازید.

این اپلیکیشن در حال حاضر به صورت رایگان در کافه بازار قابل دانلود است.

نکته: برای استفاده از این برنامه باید Voice Search و کتابخانه TTS یا Text To Speech را نصب داشته باشید. البته اکثر گوشی‌ها این دو برنامه را از پیش نصب شده دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد