بیوگرافی مارک زوکربرگ (موسس facebook )

از مارک زوکربرگ که یک تحصیلکرده هاروارد است به عنوان بیل گیتس بعدی یاد می کنند. اما شاید بنیانگذار مایکروسافت هم در برابر این جوان تسلیم شود.

[تصویر: Mark_Zuckerberg.jpg]
مارک زوکربرگ متولد نیویورک در تاریخ ۱۴ مه ۱۹۸۴ می باشد. زوکربرگ مؤسس و مدیر اجرایی شبکه اجتماعی فیس‌بوک است. او به عنوان یک دانشجوی دانشگاه هاروارد با کمک دانشجویان کامپیوتر به خصوص «اندرو مک‌کالم» ، «داستین موسکویتز» و «کریس هاگز» اقدام به تأسیس فیس بوک کرد.

زوکربرگ و گیتس شباهت های بسیاری با هم دارند. هر دو در سن 19سالگی شرکت های خود را راه اندازی کرده اند و هر دو پیش زمینه یی درخشان دارند. زوکربرگ فرزند پدری دندانپزشک و مادری روانپزشک است. او در نیویورک بزرگ شد و از سن 10سالگی برنامه نویسی کامپیوتری را شروع کرد. جیم بریر مدیر فیس بوک می گوید اولین باری که با زوکربرگ ملاقات کرده از سن پایین شریکش بسیار تعجب کرده و برای همکاری با او تردید کرده است.

در سال ۲۰۰۸، مجله فوربس او را جوانترین میلیاردر که ثروتش را شخصاً کسب کرده معرفی کرد و ثروت او را ۱٬۵ میلیارد دلار تخمین زد. اما هم اکنون وب سایت فوربس، دارایی های وی را ۶،۹ میلیار دلار اعلام کرده است. و در بین میلیادرهای دنیای IT رتبه 9 را قبل از استیو جابز (مدیر عامل اپل) دارد.

مارک زوکربرگ تمام دارایی‌هایش را از منبع شبکه اجتماعی پرطرفدارش (فیس بوک) به‌دست آورده است. کارشناسان اعلام کرده‌اند که ارزش شبکه اجتماعی او نسبت به سال گذشته میلادی تا 

سه برابر بیشتر شده است. با درآمدی که انتظار می‌رود تا پایان سال 2010 به 2 میلیارد دلار برای یک سال برسد، شرکت وی هنوز کاملا خصوصی است، سرمایه‌گذاری‌های خصوصی انجام شده در شرکت زوکربرگ برابر 23 میلیارد دلار است.


در سال ۲۰۱۰ فیلمی با عنوان شبکه اجتماعی به کارگردانی دیوید فینچر در مورد مارک زوکربرگ و ‌فیس‌بوک ساخته شد. این فیلم که براساس کتاب "بیلیونرهای تصادفی" تهیه شده، به نحوۀ شکل‌گیری و تأسیس فیس‌بوک و مسائل و کشمکشهای پیرامون آن می‌پردازد. قابل ذکر است که نه زوکربرگ و نه هیچکدام از شرکای نزدیک وی در تهیه و ساخت این فیلم همکاری نداشته‌اند.




  چند ماه گذشته زوکربرگ مبلغ 100.000.000 دلار کمک بلاعوض و خیرخواهانه به مداس آمریکا کرد. زوکربرگ همچنین طبق اطلاعات منتشر شده 16 امین فرد باهوش جهان تکنولوژی ، 9 امین میلیادر دنیای دیجیتال و جزو 40 نفری می باشد که اینترنت را دگرگون گرده اند می باشد.

نظرات 6 + ارسال نظر
علی 1390/03/30 ساعت 10:59 http://alidanlod.blogfa.com

مرسی جالب بود

هانیه 1390/03/30 ساعت 22:53

خوب الان من چه طور می تونم با شما همکاری کنم؟؟؟؟

هانیه 1390/03/31 ساعت 00:36

خیلی خوشحالم این حرف ها رو میشنوم ولی خدا کنه صداقت داشته باشی!!!
من هم در تمام جهات دوست دارم کمک کنم
ولی خواهش میکنم بگو چه طور کمک کنم
مرسی

هانیه

هانیه 1390/04/01 ساعت 09:58

سلام
من یا با کسی همکاری نمی کنم اگر هم خواستم انجام بدم درست انجام میدم باشه هر چی تو بگیمن همه جا کار می کنم
فقط الان چه طور وارد بشم

باتشکر هانیه

سلام
یه ایمیل برات فرستادم
اونو بخون
شاید وارن قسمت spam شده اونو هم بخون

هانیه 1390/04/03 ساعت 17:17

چی شد پشیمون شدی بهراد جون

anahitafarshid 1394/05/12 ساعت 10:25

سلام، حالا که توافق حاصل شده، کار اصلی‌ شروع می‌‌شود. دیپلماسی در خارج از کشور و ساختن کشور در داخل.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد